Nacionalni CERT informiše i upozorava javnost da je primećen značajan porast broja prevara usmerenih na korisnike platformi za e-trgovinu. Reč je o prevari koja je usmerena na oglašivače kojima se putem neke od aplikacija za komunikaciju javljaju navodni kupci koji su zainteresovani za proizvode koje su oglasili.
Komunikacija se odvija najčešće putem Whatsapp-a ili Viber-a, a brojevi telefona koji se koriste mogu biti iz nacionalne ili mreže iz inostranstva.
Napadač se predstavlja kao navodni kupac i komunikaciju počinje pitanjem oglašivaču da li je proizvod i dalje dostupan i da li kupoprodaju mogu da obave elektronskim putem. Tada im u svoje ime ili u ime „administratora platforme za e-trgovinu“ dostavlja link sa objašnjenjem da je navodni kupac već uplatio sredstva preko aplikacije i od oglašivača traži klikne na link koji vodi na stranicu na kojoj se zahteva da unese u određena polja podatke sa bankovne kartice (broj kartice i CVV broj) kako bi mu se navodno izvršila uplata. Ponekad navodni kupac od oglašivača pored ovih podataka traži da mu dostavi i kodove koje oglašivač dobija prilikom popunjavanja forme za unos podataka. Kada oglašivač unese podatke i dostavi kodove, lice koje vrši prevaru podiže sva raspoloživa sredstva sa bankovnog platnog računa oglašivača, nakon čega prekida svaku vrstu komunikacije.
RATEL, kao Nacionalni CERT, savetuje sve korisnike platformi za e-trgovinu da budu obazrivi u slučaju zahteva za davanje podataka o bankovnoj kartici jer se podaci o platnoj kartici unose kada se vrši plaćanje, dok za prijem uplate ovi podaci nisu neophodni već je dovoljan broj bankovnog računa, kao i da posebno obrate pažnju na uslove plaćanja na platformama koje koriste, jer većina podržava plaćanje pouzećem kao jedini način plaćanja.